Viktig seger mot Heim

Enkel seger mot Heim, kanske alltför enkelt? Det blev sex bollar, kunde kanske vart 15, viktigast nu är att direkt koppla bort det som var i helgen och fokusera på nästa söndag när det blir returmöte och oerhört viktiga poäng står på spel.

Matchen igår var inte alltför välspelad, stundtals var det riktigt bra, stundtals var det mindre bra. Lite som det varit under hösten. Kunde vi hålla koncentrationen i 60 minuter vi den här matchen med 15 bollar. Tror det undermedvetet blir så att vi slappnar av när vi känner att vi har matchen under kontroll. Avgörande var minut 20-35 när vi går från tvåmålsunderläge till ledning med sju bollar. Efter det känns det stabilt och Heim får komma så nära som fyra bollar men efter det gör vi två raka och luften går lite ur motståndarna. Oscar duktig som vanligt och Erik har verkligen höjt sig några snäpp i år och är stabil och duktig ute på kanten.

Märkligast igår: I en ganska juste och lugn tillställning utdelades 14 utvisningar. Bra domare ska inte synas så mycket under matcherna sägs det. Domarna igår var nog egentligen varken bättre eller sämre än andra domare men dessvärre sprids det en tråkig atmosfär när en domare vill synas och göra sig till på ett onormalt sätt och dessutom inte kan ha en bra dialog med spelare och ledare. Personligen tycker jag att betyget på en bra domarinsats dras ner väsentligt när det viktigaste är att springa omkring och visa vem som bestämmer och ha en nonchalant attityd till allt och alla på planen. Domarna ska skipa rättvisa och skapa trygghet på planen.

Nu blickar vi framåt mot helgen och hoppas på två nya poäng innan lite julvila väntar. Liverapportering kommer det bli från GBG på söndag om tekniken tillåter.

Svar på kommentarer: Jag kommer inte kommentera olika spelares speltid eller brist på sådan. Det är inget jag tar ställning till utan det finns andra som har större inflytande när det gäller den biten :)

Mantorp kämpar på och gör så gott de kan, det har jag aldrig sagt nåt om. Det gällde utrymmet i pressen. Fokus på Mantorp i den här bloggen? Hmm, vet inte, jag tror inte jag håller med men jag kan sluta skriva om alla andra lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0