Gnälligt värre

Blir så oerhört trött på de få människor som orkar lägga massa energi på att gnälla på allt och alla runt satsningen som vi kallar för LHK. Det senaste handlar om protesten som Ljungsbro lämnade in mot Linköpings Lejon beträffande matchen för ungefär en vecka sedan. Lejonen använde sig av två spelare som tidigare spelat i LHKing vilket inte är tillåtet. Till de (förhoppningsvis få) besvikna Lejon-anhängarna, tycker ni verkligen att det ska vara tillåtet att fuska bara för att det finns ett samarbete mellan föreningarna? Det är ju bedrövligt att inte ta reda på hur regelverket fungerar innan. Ni får skylla er själva. Nu vet inte jag vems fel det är men alla vill ju vinna sina matcher och om inte Ljungsbro använder otillåtna spelare i sitt lag, varför ska ni då få göra det? Klart de kan ta en förlust, handlar ju inte ett skit om det. Om nu representanterna från Lejonen som reagerar över detta blir så besvikna, då kan ju inte dom ta en förlust, eller?!? Jag skulle bli förbannad om vi skulle förlora mot ett lag som fuskar, oavsett om det är mot mina kompisar eller några helt okända. Ta reda på hur regelerverket fungerar och följ det istället!!

Det hela grundar sig, tror jag, på att det finns bittra människor som inte har de roller de själva önskar inom linköpingshandbollen. Då passar det jäkligt bra att gnälla och klanka ner på LHK:s satsning. Jag förutsätter att Lejonen, RP och Ljungsbro tränar varje vecka för att vinna sina seriematcher. Då ska alla anpassa sig efter samma regler. Ni inom Lejonorganisationen som gnäller hela j---a tiden, lägg er energi på något annat! LHK behöver stöttning och de som jobbar med allt runtomkring är tyvärr inte många men lägger ner ett enormt stort arbete som i alla fall uppskattas av de flesta! Argumentationen att de ska få möjlighet att spela så mycket som möjligt håller ju ingen dag i veckan. För det första tog väl spelarna speltid från någon annan som inte fick spela alls (eller väldigt lite) gällande omgång. För det andra så fick de ju uppenbarligen spela mycket handboll, det enda som hände var att resultatet ändrades och inom samarbetet Lejon-Ljungsbro-RP spelar det väl ingen roll vilket lag som är bäst av dessa, det viktiga är väl att många får spela handboll och utvecklas som handbollspelare eller är det möjligtvis så att det är viktigt med resultaten för, vad jag tror, dessa bittra lejonspelare!

Stå upp och stötta Linköpingshandbollen! Imorrn tar vi två nya poäng!

(Jag ber redan om ursäkt för eventuella svordomar i detta inlägg men sånt här skitsnack gör mig otroligt förbannad)

Kommentarer
Postat av: Difhandboll

www.difhandboll.bloggagratis.se



Mycket läsvärd blogg!Djurgården Handboll!



Bra blogg här iaf!

2008-11-04 @ 23:17:16
Postat av: mforsell

Hej Svantesson. Intressant inlägg. Det ligger väldigt mycket i vad du säger, och jag håller verkligen med dig om att resultatet borde bli vinst för Ljungsbro. Vi (Lejonen) använde oss utav två stycken spelare som deltog i LHKing matchen omgången innan, vilket som du mycket riktigt påpekar inte är tillåtet. Klantigt, dumt.. ja, kalla det vad man vill. Så var det.



Däremot tycker jag inte om sättet du framför din poäng på. För det första; Alla som spelar handboll i Linköping spelar inte för att ta din kaptensbindel i Linköpings HK. Vi spelar i Lejonen för att ha kul och umgås. För det andra verkar det inte som du är medveten om situationen vi har i Lejonen för tillfället. Du påpekar att vi (jag och pontus) tog platsen för någon annan i matchen. Vi har inga andra att sno platsen från. I måndags var vi 6 stycken på träningen. På vår match imorgon var det tänkt att jag skulle åka från arbete som slutar samma tid som matchen BÖRJAR för att vi ska ha någon avbytare alls. Det borde ge dig en inblick i hur mycket folk vi har att ta ifrån. Jag vet att det inte är till vårt "försvar", men jag tycker du verkar prata om en Lejonorganisation du inte har mycket koll på. Jag kan inte uttala mig om andra klagomål du pratar om eftersom jag helt ärligt inte har följt gästboksdramat särskilt intensivt i år.



Och om några lejonspelare läser detta. Var snälla sluta skriv anonyma dumma inlägg i gästboken, lite patetiskt att inte våga stå för sin åsikt.



I övrigt en mycket bra, intressant blogg. Rolig att läsa! Vi hoppas på fler poäng till LHK efter dessa 4 raka pinnar! När är du tillbaks på plan, förresten?



Lycka till

//

Marcus Forsell

2008-11-08 @ 00:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0