Brutalt överfall ...

Igår på träningen hände en fantastiskt rolig grej som samtidigt kunde varit betydligt sorgligare än vad det blev. Eller rättare sagt så kunde utgången blivit mycket värre. Under matchspel på träningen står Nisse som vanligt på mittplan och blåser i pipan när han tycker det är nödvändigt. Viktor, som oftast springer väldigt fort och kanske inte har lagets bästa split vision, får av nån anledning tag i bollen under en halvkontring. Han springer med bollen och när han är på väg över halva plan vänder sig Nisse om för att vara rättvänd när Viktor går mot mål men Viktor hinner riktningsförändra och han ser självklart inte Nisse utan springer Nisse sönder och samman. Jag tar inte i om jag säger att det är den värsta kollision jag någonsin sett. Nisse flög lätt två meter framåt, slår handlöst i golvet, ligger kvar lite innan han tittar upp, lägger sig ner igen och sen reser sig upp. Det gick bra, hoppas jag, kan ju kännas värre idag kanske men vi får verkligen hoppas det gick bra, trots Nisses tidigare ryggproblem. Stor chans att få whiplash under handbollsträning när man bara dömer. Jaja, det såg riktigt läskigt ut och som Rille sade efteråt: "Jag trodde fan han dog", jag kan bara instämma men han verkar vara vid liv! Tilläggas bör kanske att det självklart gick bra med lagets egna lilla duracell-kanin, Viktor Smith :)

Många i laget var på ishockey och såg LHC få stryk i lördags och därefter ute och käkade, ett trevligt sätt att umgås. Kanske behövdes ett litet break för att bryta den negativa trenden. Batterierna bör nog vara fulladdade under resten av året för att vi ska lyckas ta lite poäng. Två oerhört viktiga matcher väntar nu, först Skurup borta som inte vunnit så jättemånga matcher och därefter Örebro hemma på onsdag. Ett Örebro som jag verkligen förväntar mig att vi slår men först ska vi ta seger nummer 1 nere i Skåne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0