Läget inför derbyt

Förmodligen var ursäkten från Hovets sida mest ironi och helt utan grund. Jag tror iaf att deras förutsättningar kommer ökas markant med Micke Larsson och linköpingsbekantingen Fredrik Caesar i laguppställningen. De kommer förmodligen inte vara ett topplag som de själva tror, tyvärr. Om de blir det, och inte vi, då känns det som att min teori om serierna (norra och södra) stämmer ganska bra.

Laddningen inför derbyt har redan startats och en del spelare ser extremt laddade ut på träning. Det finns en tydlig risk för överladdning på söndag och detsamma gäller säkert mantorpspelarna. Jag tror att det lag som kan behålla kylan och lugnet längst i matchen kommer dra det längsta strået. Eftersom att Mantorp är det lag vi förmodligen kommer ha lättast att kartlägga i den här serien har det redan tränats på en del specifika saker i slutet på förra veckan och även den här veckan. Inget jag vill nämna här men det kommer med all säkerhet märkas runt halv fyra på söndag.

På skadelistan återfinns Dejan som haft problem med sin tumme och dessutom är sjuk för tillfället. Jag tror hans medverkan på söndag är tveksam. Baros (Magnus Nyberg) stukade foten på träningen igår och vi håller tummarna för att foten inte är altför svullen idag. Annars ser det bra ut.

Något lag filmade vår sista träningsmatch i söndags, kan det ha vart Mantorp månne? Undra vad de hade tänkt få reda på då som de inte redan visste. Jag återkommer med mer info närmare inpå ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0