Nyberg skadad

Det blir inget derby för Magnus denna gång. Den stukade foten är fortfarande alltför skadad för ett hett derby och det blir läktaren för honom. Dejan är bortrest och kommer inte heller medverka i matchen. Annars, inget nytt!

Kan man ana att det blir lapp på luckan kanske? Tror att man behöver vara där i god tid för att se matchen. Eller se och se, se matchen kan väl kanske 15 % göra, resten kommer ju ha pelare i synfältet titt som tätt. Det kan ju vara värt att betala för i och för sig!

Hur kommer det gå imorrn då? Naturligtvis hoppas vi ju på två poäng och skönsång i omklädningsrummet efter matchen. Vi är ju medvetna om att det kanske blir säsongens svåraste match. Mantorp är ett bra lag, de är extremt svårslagna i klämman och det är lokalderby. Mantorp kommer säkert inte ge oss så mycket gratis. Å andra sidan finns det väl några saker som tyder på att vi kan ge dom en match. Även om jag personligen tycker att vi har ett bättre lag spelare för spelare så kommer Mantorp vara storfavoriter. Vi har allt att vinna. Ingen press. Det gäller att vi inte ger bort initiativet direkt utan orkar hänga på i början av matchen och kanske rent av kan föra spelet. Då är mycket vunnet. Jag tror också att vårt kontringsspel kommer vara bättre än förra säsongen. Inte bara 1:a fasen utan vi kommer vara oerhört jobbiga att stå emot i vår 2:a fas med oscar, holma och macke. Vår bänk tror jag håller klart högre klass än Mantorps och kanske kommer det vara tungan på vågen imorgon eftermiddag. Den som lever får se ...

Folk kanske förväntar sig nån slags tips nu innan serien startar men jag tycker det känns onödigt. Jag har verkligen ingen aning om hur lagen i södra serien är. Jag har läst mig till att Kärra och Kroppskultur och de kanske kommer vara lagen som slåss i toppen, men jag tror definitivt att både Mantorp och LHK kommer ge de flesta lagen obehagliga överraskningar under säsongen. Imorrn hoppas jag att Mantorp får en obehaglig överraskning ... Den som lever får se !!

Tips : Mantorp - Linköpings HK 23-27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0