Säsongens bästa insats?!

Serieledarna Eslöv visade sig inte alls vara någon omöjlighet för oss under söndagseftermiddagen. 31-31 kanske var ett rättvist resultat men jag är samtidigt säker på att båda lagen tycker att de borde vunnit. Eslöv var i ledningen sista 45 minuterna men lyckades aldrig rycka ifrån. Å andra sidan lyckades vi aldrig ta oss förbi i målprotokollet när vi väl var ifatt utan fick hela tiden kämpa i underläge. Det gjorde vi i och för sig riktigt bra. Starka kampmoral visar vi genom att aldrig vika ner oss. Det blev en mycket konstig sekvens på slutet av matchen när domarna blåste timeout men klockan stannades aldrig vilket gjorde att Eslöv, som hade bollen, fick värdefulla sekunder att försvinna och de kunde hålla bollen till slutet av matchen och inte låta oss få någon mer målchans. Vi bröt dock deras anfall med tio sekunder kvar men lyckades aldrig komma till något riktigt avslut.

Spontant tyckte våra tränare att det var säsongens bästa insats över 60 minuter. Det var en väldigt sevärd och underhållande match helt i publikens tycke och smak. Bland annat briljerade Christian Holm med ett underbart inspel till Baros, Oscar och Ted hade lite lekstuga på sin vänstersida och Jaafar kom in och noterades för några viktiga räddningar, speciellt sista kvarten. En pinne mot serieledaren måste hur som helst ses som en bonuspoäng och nu blickar vi framåt mot en härlig resa till Göteborg på lördag för att förhoppningsvis upprepa vårt fina spel i 60 nya minuter.

Mitt läkarbesök under gårdagen innebär att jag får börja träna handboll så mycket jag vill och klarar av, framförallt det sista. Jag saknar fortfarande en del styrka men kanske kan det bli lättare bollträning under de kommande veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0