Slut på lovet

Äntligen dags för lite handbollsmatcher igen! Kul tycker jag och säkert många andra. Vi inleder mot Eslöv som slog oss knappt senast. Nu är det vi som har hemmaplan och det kommer vi förhoppningsvis kunna dra nytta av. Jag vet inte mycket om Eslöv men de verkar ha ett lag med hög lägstanivå och olika spelare som kliver fram i matcherna.

Skador i laget är som vanligt Macke, Macke, Jacke och jag själv som alla förmodligen blir borta ett bra tag till. Mackes knäskada kommer innebära frånvaro resten av säsongen, Macke med gipsat finger är säkert borta några veckor till, Jackes axel har jag lite bristfällig information kring men antagligen inget spel den här säsongen, jag ska till läkare imorrn och hoppas på att få börja använda lite mer boll de närmsta veckorna.

Under juluppehållet tycker jag det kan vara värt att notera att Mantorp, för tillfället på kvalplats i vår serie, var i Nyköping och slog norra seriens tvåa med sex bollar. Nyköping tror jag inte hade ordinarie lag vilket jag vet att Mantorp inte heller hade. Detta betyder väl alltså att södra serien är klasser bättre än norra serien!??!

Kommentarer
Postat av: Nyköping

Åja... Det är väl i serien det gäller? ;)

Kul att se att ni tagit några skalper på slutet. Lycka till i fortsättningen! /Germerud

2009-01-12 @ 16:05:55
Postat av: Linköping

Det sa han inget om, utan att södra serien är flera klasser bättre än norra.

2009-01-12 @ 19:13:16
Postat av: Nyköping

Nyköping slog Mantorp på försäsongen med sju bollar när båda lagen var ordinarie. Om inte det räcker för er så saknade Nyköping nu Andreas Asp, överlägsen skytteligaledare i norra, Mikael Gustafsson (båda dessa är lagets ordinarie treor) och Micke Andersson i kassen (förmodligen norras bästa målvakt).



Det spelar ingen roll vilka avbräck Mantorp hade för på Nyköpings tunna trupp påverkar detta mycket mer. Tro inte att södra serien är så jävla bra. Eskil, IFK och DIF skulle garanterat vara topplag i södra också. Ni kanske skulle tjäna på att inte fokusera så mycket på den norra serien och lägga lite mer energi på er egen. Kan bli så att ni klarar er utan kval då...

2009-01-14 @ 15:18:55
Postat av: Linköping

Du får nog käka upp dina ord när inget av lagen från norra sidan kommer klara första kvalet ens. Eskil som leder va mittenlag förra året om inte sämre.. leder nu, säger väl allt om norra serien. haha

2009-01-15 @ 21:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0